Reklamowy druk w praktyce

reklamy, a jadąc do pracy mija dziesiątki billboardów z reklamami. I właśnie reklamy to najczęściej zamawiane materiały do druku. Wystarczy spojrzeć ile ich mamy w naszym otoczeniu. Kolorowe, czarno-białe, wizytówki, wielkie b

Reklamowy druk w praktyce etykiety na roli

O druku współczesnym

Druk towarzyszy ludziom od dawna, jednak w ostatnim stuleciu powszechność druku sprawia, że każdy ma w domu przynajmniej parę książek, dostaje codziennie drukowane reklamy, a jadąc do pracy mija dziesiątki billboardów z reklamami. I właśnie reklamy to najczęściej zamawiane materiały do druku. Wystarczy spojrzeć ile ich mamy w naszym otoczeniu.

Kolorowe, czarno-białe, wizytówki, wielkie bannery- te wszystkie rzeczy można dzisiaj wydrukować przy na prawdę niskich kosztach. Dlatego tez wiele firm, nawet tych lokalnych korzysta z dobrodziejstw nowoczesnego druku.


Wszystkie farby poza farbami procesowymi określa

Kolory dodatkowe (specjalne, spotowe, "z puszki") ? kolory farb drukowych będące uzupełnieniem kolorów farb procesowych (np. CMYK lub Hexachrome). Mogą być wykonane na podstawie wzorników barw np. Pantone, HKS lub barwy indywidualnie wskazanej przez zamawiającego. Wszystkie farby poza farbami procesowymi określa się mianem farb spotowych.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Kolory_dodatkowe


Czy druk obecnie jest tani?

Obecnie ceny materiałów reklamowych są na tyle niewielkie, że większość firm może sobie pozwolić na druk wizytówek, ulotek czy plakatów. Druk takich rzeczy warto zlecić lokalnej drukarni, ponieważ często mogą mieć lepsze ceny niż internetowa konkurencja. Do tego jeszcze dochodzi kwestia rabatów i zniżek dla stałych klientów, jeżeli planujemy zamawiać nasze materiały regularnie.

Obecnie metody druku pozwalają na bardzo niskie koszty, ale ostateczna cena za arkusz druku może zależeć od samego papieru czy metody drukowania. Warto więc poznać przynajmniej najczęściej wykorzystywane metody druku, ich wady i zalety. W ten sposób będziemy wiedzieli czego można się spodziewać po otrzymaniu gotowego zamówienia.